cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
jelt.fbs.unp@gmail.com
Editorial Address
English Department of Faculty of Languages and Arts of Universitas Negeri Padang. Jalan Prof. Dr. Hamka Air Tawar, Padang Sumatera Barat, Indonesia, 25131
Location
Kota padang,
Sumatera barat
INDONESIA
Journal of English Language Teaching
ISSN : -     EISSN : 23023198     DOI : -
Core Subject : Education,
Journal of English Language Teaching is a journal published by English Language Teaching Study Program of FBS Universitas Negeri Padang. This journal is published three times a year (March, June, and September). The main purpose of this journal is to advance and foster English Language Teaching or education, research, and professionalism in Indonesia. The journal provides research and paper to increase awareness, consideration and analysis of issues in Teaching English as Foreign Language, and also promotes the interchange of ideas, and comparative studies in this field.
Arjuna Subject : -
Articles 2 Documents
Search results for , issue "Vol 1, No 1 (2012): Serie D" : 2 Documents clear
Using Fieldwork and Outdoor Visits in Teaching Vocabulary to Young Learners Muhammad Ali Nur; Rusdi Noor Rosa
Journal of English Language Teaching Vol 1, No 1 (2012): Serie D
Publisher : Universitas Negeri Padang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (187.364 KB) | DOI: 10.24036/jelt.v1i1.1175

Abstract

Kosakata merupakan bagian terpenting dalam berkomunikasi, oleh karena itu, setiap orang yang akan interaksi di tuntut untuk memiliki cukup kosakata. Pada makalah ini akan membahas tentang metode yang dapat membantu seseorang dalam meningkatkan  perbendaharaan kosakata, disini penulis memfokuskan untuk murid SD. Umumnya para murid SD cenderung lebih menyukai metode belajar sambil menikmati langsung bendanya. Mereka akan lebih termotivasi dengan hal tersebut, selain lebih menarik tentunya juga dapat membantu mereka dalam mengingat setiap kosakata sesuai dengan penggunaanya.Salah satu metode yang bisa digunakan untuk meningkatkan kosakata pada murid SD adalah dengan menerapkan fieldwork and outdoor visits ini. Dalam kegiatan ini siswa diajak ke kelur kelas atau ke alam bebas dan guru menyebutkan nama – nama benda yang mereka temukan di tempat tersebut terlabih dahulu dan siswa harus mengingatnya karena mereka akan membahas kembali di kelas setelah pembelajaran di luar kelas selesai. Disamping lebih menarik, tentunya juga meningkatkan motivasi mereka untuk menguasai perbendaharaan kata untuk semua benda yang mereka lihat. Kata kunci: Fieldword and Outdoor Visits, Teaching Vocabulary, Teaching Vocabulary to Young Learners
INVOLVING PLAY IN TEACHING ENGLISH TO ACCOMMODATE YOUNG STUDENTS’ LEARNING STYLE Reni Buspita Sari; An Fauziah Syafei
Journal of English Language Teaching Vol 1, No 1 (2012): Serie D
Publisher : Universitas Negeri Padang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (209.725 KB) | DOI: 10.24036/jelt.v1i1.1265

Abstract

The purpose of this paper is to explain three kinds of play- musical chair, chain messege, and snake and ladder- and how to involve them in teaching English in order to accommodate students learning style (visual, auditory, and kinesthetic) for young students. It is hoped that it can inspire teacher to involve play in their teaching.AbstrakTujuan dari penulisan makalah ini adalah untuk menjelaskan bagaimana caranya melibatkan ketiga jenis permainan, yaitu musical chair, chain message, dan snake and ladder ke dalam pengajaran bahasa Inggris agar dapat mengakomodasi ketiga jenis gaya belajar siswa yaitu kinestetik, auditori, dan visual. Makalah ini disusun berdasarkan sejumlah kajian pustaka yang nantinya diharapkan dapat menginspirasi guru untuk melibatkan permainan dalam pengajaran bahasa Inggris.    

Page 1 of 1 | Total Record : 2


Filter by Year

2012 2012


Filter By Issues
All Issue Vol 12, No 4 (2023) Vol 12, No 3 (2023) Vol 12, No 2 (2023) Vol 12, No 1 (2023) Vol 11, No 4 (2022) Vol 11, No 3 (2022) Vol 11, No 2 (2022) Vol 11, No 1 (2022) Vol 10, No 4 (2021) Vol 10, No 3 (2021) Vol 10, No 2 (2021) Vol 10, No 1 (2021) Vol 9, No 4 (2020) Vol 9, No 3 (2020) Vol 9, No 2 (2020) Vol 9, No 1 (2020) Vol 8, No 4 (2019) Vol 8, No 3 (2019) Vol 8, No 2 (2019) Vol 8, No 1 (2019) Vol 7, No 4 (2018) Vol 7, No 3 (2018) Vol 7, No 2 (2018) Vol 7, No 1 (2018) Vol 6, No 1 (2017): Serie C Vol 6, No 1 (2017): Serie A Vol 6, No 1 (2017): Serie E Vol 6, No 1 (2017): Serie D Vol 6, No 1 (2017): Serie B Vol 5, No 1 (2016): Serie C Vol 5, No 1 (2016): Serie F Vol 5, No 1 (2016): Serie D Vol 5, No 1 (2016): Serie B Vol 5, No 1 (2016): Serie A Vol 5, No 1 (2016): Serie E Vol 4, No 2 (2016): Serie A Vol 4, No 1 (2015): Serie A Vol 3, No 1 (2014): Serie B Vol 3, No 1 (2014): Serie A Vol 3, No 1 (2014): Serie C Vol 3, No 1 (2014): Serie D Vol 2, No 3 (2014): Serie A Vol 2, No 2 (2014): Serie C Vol 2, No 2 (2014): Serie B Vol 2, No 2 (2014): Serie A Vol 2, No 1 (2013): Serie D Vol 2, No 1 (2013): Serie A Vol 2, No 1 (2013): Serie E Vol 2, No 1 (2013): Serie C Vol 2, No 1 (2013): Serie B Vol 2, No 1 (2013): Serie F Vol 1, No 3 (2013): Serie A Vol 1, No 2 (2013): Serie H Vol 1, No 2 (2013): Serie G Vol 1, No 2 (2013): Serie B Vol 1, No 2 (2013): Serie I Vol 1, No 2 (2013): Serie D Vol 1, No 2 (2013): Serie C Vol 1, No 2 (2013): Serie E Vol 1, No 2 (2013): Serie A Vol 1, No 2 (2013): Serie F Vol 1, No 1 (2012): Serie A Vol 1, No 1 (2012): Serie B Vol 1, No 1 (2012): Serie D Vol 1, No 1 (2012): Serie C More Issue